قدس آنلاین- بیرجند: سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی با حضور ۲۵۰ نفر از نمایندگان و نخبه‌های قرآنی خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان بیرجند اوآخر مرداد ماه برگزار می‌شود.

سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن مرحله استانی به میزبانی شهرستان بیرجند  برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مومنی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم چندسالی است که مرحله استانی آن در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود و تمامی دستگاه‌های اجرای با همکاری با اوقاف فضای قرآنی چند‌روزه را برای شهرستان رقم می‌زنند.

وی افزود: امسال سی‌و‌نهمین مرحله مسابقات سراسری قرآن کریم به مدت سه روز به میزبانی شهرستان بیرجند مرکز خراسان جنوبی با حضور 250 نفر از نمایندگان و نخبه‌های قرآنی استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: این دوره مسابقات در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم، قرائت، ترتیل اذان و دعا خوانی برگزار می‌شود.

مومنی بیان کرد: کمیته‌های شهرستانی و استانی این دوره از مسابقات تشکیل و با توجه به میزبانی مرکزیت استان توقع می‌رود که برنامه‌های جامع و کامل‌تری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در محل مجتمع ایثار ویژه برادران و مجتمع فرهنگی مذهبی غدیر ویژه ‌خواهران برگزار خواهد شد، افزود: در حاشیه برگزاری سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی نیز نمایشگاه و فروشگاه محولات فرهنگی نیز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: نفرات برتر این دوره به مسابقات کشوری اوآخر مهرماه در استان گیلان  اعزام می‌شوند.

مومنی در بخش دیری از سخنان خود تصریح کرد: در سال گذشته در زمینه تکریم امامزادگان کتابی به نام وارثان عصمت در قالب معرفی امامزادگان استان در تیراژ 3 هزار نسخه به چاپ رسیده است.

مومنی گفت:  دراین ایام حدود 800 جلد قرآن کریم در بقاع متبرکه ای که فاقد قرآن و دارای قرآن فرسوده هستند توزیع می‌شود که در مرحله نخست 400 جلد قرآن بین زائران و مجاوران بقاع متبرکه توزیع و در هفته دوم نیز 400 جلد دیگر توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.